Tråkigt

Trist att blogga då man inte har lagt in nya bilder på datan. Har suttit och försökt överföra bilder från min
nya telefon ( en rosa "trycka på skärmen telefon"!) till datorn, men det verkar dömt att misslyckas.
Sista dagen idag på min låånga julledighet. Hur i all världens tid ska jag lyckas stiga upp halv sex imorgon!?
Hade ambitionen att träna mig på tidiga mornar lite i förväg. Det blev bara i fredags jag lyckades med det och fick mig upp kl sju. Efter många sköna sovmornar så blir det nu tillbaka till allvaret och vardagen.

Julen var jättetrevlig. Har firat med min familj och vi var alla samlade i byagården i Båtvik. Det var så himla skönt att inte behöva flänga omkring nånting. Vi var hemma bara jag, Jerry och barnen ända till efter Kalle. Vilken mysig dag!
Nyåret firades på mantelgatan hos min mamma och efter en ofantligt god trerätters middag somnade alla barn före kl 9 och resten av kvällen blev lugn och skön med prat, skratt och lite spel.

Idag bjöd jag Johanna med familj på middag och väldigt dålig planering och väldigt mycket tidsoptimism ledde till fullkomligt kaos innan gästerna kom. På två och en halv timme lyckades jag:
sy en gardin
renbädda sängen
byta batteri i Anjas keyboard (vilket visade sig vara ett misstag)
duscha
vattna och mata hästarna
skotta av bron
tillverka en köttgryta med rotsaker

Mitt i matlagningen kommer jag dessutom på att jag ska göra en efterrätt.

Med precis allt som finns i skafferi och kyl, från tomatpuré till vaniljsocker på köksbänken,  och med hundar att snubbla över och barn som är i vägen vilket skåp man än ska öppna så förvandlas jag till arga kocken. Efter att ha spillt kakao över bordet, lyckats välta julgranen, sett Astrid doppa grönsaker i blod från köttet och hört de mest fruktansvärda toner från en viss keyboard så var måttet rågat. Med hot om att kasta ut både keyboard, dator och diverse leksaker i snön så åkte barnen upp på rummet. Sedan hann jag mirakulöst nog med både middag, efterrätt, dammsugning och bortstädning innan gästerna dök upp.

Nästa gång ska jag förbereda allt som kockarna gör på tv..


Kommentarer
Postat av: Martina

Låter underbart!

Jag har lagt till med en fin vana att gå upp klockan 7 på morgonen eller före... :)

2011-01-09 @ 23:03:37
URL: http://fantasiee.blogg.se/
Postat av: Sarah P

Du är ju bara sjuk...att du hinner med och orkar?! Jag skulle gärna ta lite ork och energi från dig :)

Det gjorde du bra !

2011-01-11 @ 11:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0