Vad ska jag bli då jag blir stor??

Två dagars arbetslöshet blev det innan jag fick ett nytt vikariat på fritids i Byske.
Lite häftigt var det att bli inkastad utan någon som helst information eller introduktion
mitt på dagen i vad jag tyckte var fullkomligt kaos. Bara en massa barn överallt! 
Jag kunde inga namn, inga regler och inga rutiner. Visste inte vilka som jobbade och tycktes
inte hitta någon ordinarie personal som visste vad som gällde.
Nu har jag varit där i några dar och det börjar väl att falla på plats någotsånär, men herregud
vad trött jag har varit! Kan väl tänka mig att vicka där ett tag men det känns inte riktigt som
att skolan är något för mig.
Börjar känna att det är dags att utbilda sig och kanske bli något nu
när jag är stor, om jag bara visste vad. Nu kan jag i vart fall stryka alla yrken som hör skolan till.
Och efter att vår bitgalna hund tvingade mig till att ta fram nål och tråd härom veckan så vet
jag med säkerhet att det inte heller blir nån karriär som sömmerska..
I min sökan efter det rätta yrket så svarade jag på en massa frågor på arbetsförmedlingens hemsida.
Förståss dök veterinär högt upp på listan, men eftersom det loppet redan är kört så har jag
även strukit det. Så bläddrade jag vidare och tror jag fann mitt kall:
- Biomedicinsk Analytiker!
Vad tros om det?

Kruxet är att jag mår illa bara av att tänka på att gå skola igen..






Kommentarer
Postat av: Pia

Varför har du strukit veterinär?

Vad skulle biomedicinsk analytiker innebära? Och vart hittar man sånna jobb efter utbildningen?



Inte lätt det där med att veta vad man vill bli då man är stor... ju "större" jag blir desto svårare är det nästan.



Lycka till!

2010-09-12 @ 18:02:22
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Martina

Alltså biometrisk analytiker låter ju kalas- men vad 17 är det för något?!?!?!? :)

2010-09-13 @ 21:47:56
URL: http://www.metrobloggen,se/fantasie
Postat av: Martina

hahah, bioMEDICINSK analytiker menar jag ju. Kan visst inte ens uttala det...! ;)

2010-09-13 @ 21:48:57
URL: http://www.metrobloggen,se/fantasie
Postat av: Frida

Biomedicinare skulle nog passa dig perfa tror jag. Det är ju det som Ronny nästan egentligen är. Om han gör klart de sista uppgifterna nångång =) Go for it!!!

2010-09-14 @ 19:47:46
Postat av: Lisa

Låter som en tuff utbildning, men den passar nog dig väldigt bra!

2010-09-14 @ 23:41:41
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0